בלעדי • חסידי גור מדברים: "הרוב המוחלט לא יודע מה זה גוגל"

"כל התקנות היו צפויות מראש, הם נצרכות ונדרשות. בגור תמיד היו תקנות, בכל תקופה רבותינו תיקנו לנו תקנות המתאימות לתקופה, וגם התקנות אמש הותאמו לתקופה הנוכחית שלנו ואין בהם חומרא שאין הציבור יכול לעמוד בה"
יעקב גרודקה 6 Comment on בלעדי • חסידי גור מדברים: "הרוב המוחלט לא יודע מה זה גוגל"

יממה לאחר הכרזת התקנות החדשות והמחמירות בחסידות גור • אתר 'קול חי' שוחח עם שניים מבני החסידות שהגיבו לתהודה התקשורתית שקמה לה עם פרסום התקנות • "גם אנחנו בחסידות היינו מאוד סקפטיים בהתחלה"

אילוסטרציה צילום: פלאש 90
"כל התקנות היו צפויות מראש, הם נצרכות ונדרשות. בגור תמיד היו תקנות, בכל תקופה רבותינו תיקנו לנו תקנות המתאימות לתקופה, וגם התקנות אמש הותאמו לתקופה הנוכחית שלנו ואין בהם חומרא שאין הציבור יכול לעמוד בה"
22:21
30.04.24
צבי טסלר No Comments on גל של התייקרות מחירים לאחר הפסח | הסל המשתלם

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

כינוס החיזוק שנערך אמש לחסידי גור בבית המדרש המרכזי של החסידות בירושלים, היה הנושא המדובר ביותר ביממה האחרונה. פרסום התקנות הגוזרות על החסידים התנזרות מהאינטרנט והסמארטפונים, לצד הפתרונות היצירתיים כמו היתר לשליחת וואטסאפ לחילוני או גוי, עוררו דיון רחב וחוש הומור משובח.

בניסיון להתחקות אחר משמעותו הקריטית של הכינוס והחלטותיו על חיי החסידים, שוחח אתר 'קול חי' עם אברהם מרדכי ר. אברך המתגורר באחד מריכוזי החסידות בארץ, שסיפר בפתיחות כי "לכם אולי יהיה קשה להבין או לקבל את זה, האמת שגם אנחנו בחסידות היינו מאוד סקפטיים בהתחלה, אבל בסופו של דבר – הכינוס הותיר עלינו רושם עצום, ונראה שנחל הצלחה".

למרות שההזמנה לכנס הייתה בגדר המלצה, תוך פנייה למי שביכולתו להשתתף, הגיעו אלפים רבים מהחסידים. "זה היה די מפתיע לראות בכינוס גם את האנשים שאתה יכול לשער כי הם מחזיקים בסתר חשבון ברשת החברתית או שהמכשירים הניידים שבמשרדם לא לגמרי מפוקחים על ידי ועדת הרבנים. אני לא יודע אם למטרות מראית עין או מתוך כוונה טהורה להתחזק – כולם היו שם".

בכמה אחוזים מהנוכחים – התקנות החדשות בכלל נוגעות אליהם?

"קשה מאוד לדעת. על פניו רוב מוחלט מהמשתתפים לא יודעים כלל מה זה וואטסאפ או אפילו גוגל. ועדיין, אי אפשר להתעלם מצעירים שכן נמצאים, חלק בגלוי וחלק בסתר במרחבי הסצנה החרדית ברשתות ובקבוצות".

מאז הכינוס, מרגישים שינוי בשטח?

"תתפלא אבל מאוד. לא הייתי מגדיר זאת כגל נטישה המוני, אבל בהחלט אתה רואה עזיבה של חסידים את הקבוצות, והפצה של מספרים חלופיים, כשרים. באופן אישי, הקבוצה הכי מעניינת ומלאת אקשן שאני הייתי חבר בה – הייתה של חברים מהישיבה, כולם בוגרים של אותה הישיבה, והיא נסגרה הבוקר טוטאלית. זה בלתי נתפס".

ר. דוחה את הרינונים על אי כיבוד ההורים ואת הזלזול שאנשים הפגינו בכינוס. "קל להתבדח ולצחוק, קשה להתחזק ולהתעלות. האווירה הייתה מדהימה, הדברים נאמרו ברוח טובה, לא בצורה של הנחתה או גזירה. היו דרשות משכנעות, הרגשת חיזוק, והדוברים הדגישו את הפתרונות והאלטרנטיבות עבור אלו שזקוקים להם. בסופו של דבר אפשר לומר שבאופן תקדימי הרבנים הישירו מבט לטכנולוגיה, דיברו עליה בגלוי, הודו בבעיות ובאתגר, ובקשו לרתום את הציבור לטובת שמירת קומתם הרוחנית לצד פרקטיקה יומיומית".

"כל התקנות היו צפויות מראש"

גם אחד ממורי הצדק המפורסמים בחסידות גור התפלא על הרעש שהתקנות יצרו, בשיחה עם אתר 'קול חי' הוא אומר כי "כל התקנות היו צפויות מראש, הם נצרכות ונדרשות", עוד הוא מוסיף כי "בגור תמיד היו תקנות, בכל תקופה רבותינו תיקנו לנו תקנות המתאימות לתקופה, וגם התקנות אמש הותאמו לתקופה הנוכחית שלנו ואין בהם חומרא שאין הציבור יכול לעמוד בה".



6 תגובות

מיין תגובות
    1. ומה איתך? שויטה רק לדקלם אשריכם ולהמשיך לגלוש

  1. 4

    חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
    הצחקתם אותנו!

  2. 3

    אשרינו שזכינו!
    נטשתי את קבוצות הוואצאפ שלהם היה היתר! נכון שהותר לי, אך אחרי כנס כזה, לא רציתי לפספס את החלק שלי בדבר העצום הזה. האחד המאחד. להקדים נעשה לנשמע.
    ללציניות יש מקום נרחב. לא סתם לימדונו חכמנו ז"ל: 'ליצנות אחת דוחה אלף תוכחות.'

    אשרינו שזכינו לעשות רצון צדיק.

    1. איזה אבסורד. את הוואצפ נטשת, אך באינטרנט אתה עדיין גולש… עז פנים שכמוך!